Frontpage Slideshow (version 1.7.2) - Copyright © 2006-2008 by JoomlaWorks

Polecamy



Turnus- art tours

Turnus zaprasza na 4 dni szlakiem Bauhausu i modernistycznego Berlina.

Program: Szkoła Bauhausu w Dessau, modernistyczny Berlin: zespół mieszkaniowy Siemenstadt, zabudowa dzielnicy Tiergarten, Hansaviertel, Potsdamer Platz, Bauhaus Archive, Unité d' habitation Le Corbusiera i inne.
Zapisy ze zniżką do 31 marca!
Szczegółowy program na www.turnus.com.pl

Młoda sztuka



Magdalena Kwapisz Grabowska
Galeria Sztuki Katarzyny Napiórkowskiej


Puławska 17, Warszawa
11-25 kwietnia 2015

www.napiorkowska.pl

Dla kolekcjonera



Mela Muter
Pejzaż

Praca dwustronna.

Zarówno na recto, jak i verso przedstawiony jest pejzaż śródziemnomorski. Pracę cechuje niezwykła lekkość i transparentność, a w formie ujawnia się odniesienie do twórczości Cezanne`a, która Melę Muter bardzo inspirowała.

Pracę można zobaczyć
w Galerii Sztuki Katarzyny Napiórkowskiej

Informacje: (48) 22 652 11 77

www.napiorkowska.pl

Andrzej Fogtt - malarz, rzeźbiarz, ekspresjonista

Drukuj
PDF
Malarstwo Andrzeja Fogtta można przedstawić jako owoc uzdolnień artystycznych artysty, który znajduje własne, oryginalne i odważne drogi twórcze. Oglądając jego obrazy wchodzimy w zupełnie inny świat niż ten, który nas otacza, bowiem jak ściany wielkiego namiotu otaczają nas wielkie płótna ukształtowane przez wibrujące kolory kształtującej się rzeczywistości.

Obrazy Andrzeja Fogtta pokryte są ekspresyjnymi kolorowymi plamami i tworzą złudzenie przestrzeni trójwymiarowej. Na początku działalności artystycznej jego sztukę zaliczano do tzw. "nowej figuracji", później jednak artysta zaproponował własny język malarski.


O dziwo, jego twórczość wywodzi się także z postimpresjonizmu, który cechuje się silnym ładunkiem emocji. Postimpresjonizm - ten prawdziwy, a nie zakademizowany na skutek tysięcznego powtarzania - jest tętniącym życiem i namiętnością prądem o niespotykanych możliwościach rozwoju i transformacji, uzależnionych od potrzeb i zamiarów artysty. Nie jest więc przypadkiem, że Andrzej Fogtt przejął swoją wspaniałą, wiedzę postimpresjonistyczną od jednej z najwspanialszych osobowości tego kierunku, pedagoga Zdzisława Kępińskiego.

Fogtt, jak to się dzieje u silnych osobowości, zarzucił bardzo szybko postimpresjonistyczną konwencję polegającą na przemiennym budowaniu ciepłych i zimnych tonów. Zachował jednak te cechy, które należą do jego istoty oraz dalej je rozwinął: własny język kolorów, wewnętrzne światło, połysk, który promieniuje z całej powierzchni obrazu. Tworzy obrazy totalne, wciągające widza w malarskie uniwersum.


Andrzej Fogtt przekonuje do swojego talentu i prawdy artystycznej, że egzystencja, jego i nasza, oraz jej systematyczne powtarzanie się posiada wiele odcieni, i że to w końcu od nas zależy, czy wybierzemy z jej bogactwa wariant walki, wariant jedności w trwaniu i przemijaniu, czy wariant zadowolenia z bytu w zgodzie z kosmosem.

Andrzej Fogtt urodził się w Poznaniu 9 października 1950 roku. Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Sztuk Plastycznych w Poznaniu, gdzie otrzymał w 1974 r dyplom w pracowni prof. Zdzisława Kępińskiego i prof. Magdaleny Abakanowicz.

http://www.napiorkowska.pl/autor.php?mode=arslonga&id=410

Obrazy z kolekcji, Galerii Sztuki Katarzyny Napiórkowskiej.

Źródło: materiały prasowe

 

Galeria Sztuki Katarzyny Napiórkowskowskiej

Tatiana Iajgunovici 

wszystko o sztuce | all on art

Nie ma sztuki abstrakcyjnej. Zawsze trzeba od czegoś zacząć. Potem można usunąć wszelkie ślady rzeczywistości.

Pablo Picasso


Prezenty ślubne

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 74 gości 

Krótko

Chełmoński na jesień


Józef Chełmoński, Odlot żurawi, 1870, Muzeum Narodowe w Krakowie


Gdy nastaje jesień, taka w wersji stanowiącej bezpośredni przedsionek zimy, ciągle wracają do mnie obrazy Chełmońskiego. Pora wcześniejsza, ta mieszcząca się w pochwalnym opisie, że złota i polska, była zawsze mniej przyjazna dla malarzy. Może ewentualnie dla hiperrealistów, którzy z upodobaniem mogli pochylać się godzinami nad każdym listkiem, z wiarą, że dogonią złożoność pejzażu. Gdy robi się szaro i mgliście, gdy twarz smagają wiatry, a kości przenika zimno, paleta blednie, a wokół robi się monochromatycznie jak na starej fotografii - to aura dla malarza pokroju Chełmońskiego. Więcej …

Facebook | Twitter

Tagi